Katedra Elektroniki

Rok szk. 2008/2009
Promocja
  Praktyki w Niemczech 2018

Praktyki Elektronikow w Niemczech 11.03 - 24.03.2018r.

Praktyki zawodowe realizowane są w ramach programu POWER "Europejska jakość kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu" i finansowane ze środków:

W niedzielę 11 marca 2018 wyjechaliśmy autobusem spod Hali Sportowej w Jarosławiu w podróż do Drezna na praktyki zawodowe. W czasie podróży było wesoło, oglądaliśmy filmy i dlatego długa droga szybko nam minęła. Na miejsce przyjechaliśmy wieczorem zmęczeni, ale ciekawi, tego co nas tutaj w ciągu najbliższych dwóch tygodni spotka.
Poniedziałek 12 marca 2018 rozpoczęliśmy od nauki pojęć związanych z automatyką. Po obiedzie zwiedzaliśmy fabrykę Volkswagena w Dreźnie, gdzie powstają samochody elektryczne Volkswagena; e-Golf, Passat Wariant GTE i e-up! Zobaczyliśmy od podstaw, jak powstają samochody. Zwiedzanie zakończyła prezentacja samochodów w salonie sprzedaży. Po południu poszliśmy na pizzę.

We wtorek 13 marca 2018 przypomnieliśmy sobie w szkole sposoby zapisu funkcji logicznych, algebrę Boole'a; a i jej podstawowe prawa. Następnie poznaliśmy tablice Karnaugha i jej zastosowanie w minimalizacji funkcji logicznych. Popołudnie minęło nam bardzo szybko na zwiedzaniu z przewodnikiem starówki w Dreźnie. Zobaczyliśmy Kościół Marii Panny, który jest uznawany za najważniejszy symbol Drezna, Zwinger - najznakomitszą budowlę późnego baroku w Niemczech, Zamek Rezydencyjny Wettynów, czyli zamek książąt Saksonii oraz wiele innych, ciekawych obiektów. Zgadzamy się w pełni z przysłowiem "Podróże kształcą". Dzisiaj dużo nauczyliśmy się, doskolaliliśmy swoje kompetencje zawodowe i zobaczliśmy wiele nowych, ciekawych miejsc.

Trzeciego dnia w szkole 14 marca 2018 przypomnieliśmy sobie sposoby zapisu funkcji logicznych, stosowaliśmy algebrę Boole'a i tablice Karnaugha, która stanowi uporządkowaną w specyficzny sposób postacią zapisu tablicy wartości funkcji logicznej. Korzysta się z niej w procesie minimalizacji funkcji logicznych. Popołudnie minęło nam bardzo szybko na zwiedzaniu Galerii Obrazów Starych Mistrzów w pałacu Zwinger, gdzie znajduje się wyjątkowa kolekcja arcydzieł najwyższej klasy. Widzieliśmy jeden z najbardziej znanych obrazów wszechczasów: "Madonnę Sykstyńską" (1512/13); obraz Rafaela, który po prostu zachwyca. Mieliśmy również okazję zobaczyć włoskie malarstwo z dziełami Canaletto, Giorgiona, Tycjana, Corregia, Mantegnyego, Botticelliego czy Parmigianino oraz prace malarzy holenderskich i flamandzkich. Wiele obrazów to prace Rubensa, Rembrandta i uczniów jego szkoły. Ponadto prezentowane jest wybitne malarstwo staroniemieckie i staroniderlandzkie, m.in. Eyck, Dürer, Cranach i Holbein, oraz wielkie dzieła hiszpańskich i francuskich artystów z XVII wieku. Wizyta w Galerii Obrazów Starych Mistrzów była niezapomniana.

W czwartek konfigurowaliśmy oprogramowanie "LOGO Soft Comfort" i nawiązaliśmy połączenie ze sterownikiem PLC. Rysowaliśmy i obserwowaliśmy otwarte i zamknięte pętle regulacji. Po szkole zwiedzaliśmy Muzeum Historyczne w Dreźnie, Stadion Dynama Drezno.

Piątek wróciła zima. Zaczął padać śnieg, a temperatura na zewnątrz spadła poniżej zera. W szkole tworzyliśmy nowe programy na sterowniki PLC, a po szkole wróciliśmy do cieplutkiego hotelu i wspólnie mile spędziliśmy popołudnie i wieczór.

W sobotę pojechaliśmy do Lipska, a tam też zima. Zwiedziliśmy zabytki Lipska m.in. Kościół Św. Tomasza gdzie pochowany jest Jan Sebastian Bach. Przed jego pomnikiem zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Zobaczyliśmy również miejsca związane z działalnością i twórczością Johana Wolfgange Goethego, m.in. Auerbachs Keller. Pomnik Księcia Jóżefa Poniatowskiego, który zginął w nurtach Elstery. Byliśmy również na stadionie Red Bull Arena. W czasie wolnym wzpólnie poszliśmy na kawę, a przed wyjazdę we włoskiej restauracji zjedliśmy pizzę.

W niedzielę udaliśmy się autokarem do Berlina. Byliśmy w kościele pw. Św. Antoniego. Zwiedziliśmy historyczny "Mur berliński", Altes Muzeum, Katedrę Berlińską.

We wtorek po zajęciach w szkole udaliśmy się do Muzeum Transportu.

W środę (21.03.2018r.) pracowaliśmy na projektami końcowymi. Przygotowywaliśmy również prezentację w PowerPoint dokumentującą naszą pracę nad projektem. Po południu robiliśmy zakupy przed wyjazdem do domu.

Czwartek był dniem kontynuacji prac nad projektami końcowymi i prezentacjami. W hotelu wypełnianie dzienników praktyk i ostatnie "szlify" prezentacji. Wieczorem ostatni spacer po Dreźnie.

Piątek ostatni dzień praktyk. W szkole parami przedstawialiśmy efekty swojej pracy. Po obiedzie zostały nam wręczone Certyfikaty POWER, WBS i Europass Mibility. Jutro wracamy do domu.

W szkole, w poniedziałek 26.03.2018r., uczestnicy praktyk przedstawili kolegom swoje wrażenia z pobytu w Niemczech. Zaprezentowali: czego nowego się nauczyli, swoje projekty, co zwiedzali po zajęciach szkolnych.